Przejdź do głównej zawartości

B2B

W prowadzeniu przedsiębiorstwa istnieje wiele innego rodzaju procesów, które muszą zachodzić, by przedsiębiorstwo mogło funkcjonować i otwierać się. Takimi procesami bez wątpienia jest proces sprzedaży i zakupów. W procesie sprzedaży, to przedsiębiorstwo sprzedaje oferowany przez siebie towar czy usługi, dzięki którym zyskuje środki finansowe, w tym może również generować zysk.

W procesie zakupów, to przedsiębiorstwo dokonuje zakupu np. materiałów i surowców niezbędnych do produkcji, sprzętów, maszyn i urządzeń czy innych usług, które są niezwykle potrzebne lub przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej.

B2B co to jest?


Skrót b2b pochodzi od angielskich słów business-to-business, oznaczający wszelkie transakcje jakie odbywają się pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. B2B oznacza tylko i wyłącznie transakcje, jakie odbywają się pomiędzy przedsiębiorstwami, nie zaś pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem.

Specjaliści zaznaczają, że współpraca na zasadach B2B jest wiele inna, niż pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Składa się z zupełnie innymi standardami i zasadami, nie tylko ogólnie przyjętymi, ale też przede wszystkim prawnymi. Różna jest również współpraca, pomiędzy przedsiębiorstwami na terenie naszego kraju, a pomiędzy przedsiębiorstwami wpływającymi na terenie różnych państw.

Aby określić, B2B co więc jest, powinien mieć na uwadze przede wszystkim podstawowe przepisy, jakie obowiązują w własnym kraju. Należy wziąć pod uwagę m. in. przepisy prawne, skarbowe i wiele innych.

Wiele osób uważa, że w przypadku interesów odbywających się pomiędzy przedsiębiorstwami, są one bardzo ważne, narzucają wiele trendów, i tych, które stoją we współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami detalicznymi.

Współpraca taka rozwija się również znacznie szybciej, a zastosowanie w niej techniki jest niezwykle większe i szybsze, niż w przypadku transakcji pomiędzy przedsiębiorcami i ich klientami. Dlatego też do funkcjonowania rynku b2b przykładana jest tak wielka uwaga.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkolenia personalne

Coraz częściej spotkać można ofertę szkoleniową w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Co to takiego i czego tak na takich szkoleniach uczą? W przeciwieństwie do kompetencji twardych, takich jak np. znajomość języka obcego czy języka programowania, kompetencje miękkie są trudne do sprawdzenia i zmierzenia. Dotyczą one cech psychofizycznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole czy radzenie sobie ze stresem. Z kompetencjami miękkimi każdy człowiek się rodzi, co nie znaczy, że nie można ich ćwiczyć i rozwijać. W dzisiejszych czasach umiejętności miękkie są ważnym kryterium przy wyborze pracowników. Poza twardymi kwalifikacjami, popartymi dyplomami i certyfikatami to tylko te umiejętności są oceniane w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywiście zależy to miejsca na które aplikujemy. Podobna tematyka: Szkolenie ze sprzedaży Zdolności interpersonalne są kluczowe w zawodzie handlowca, ale już w mniejszym stopniu np. dla prog

Jak zatrudniać pracowników

Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i tak określić, czym ta osoba zajmowała się zajmować oraz które są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet bycia pewnych cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.