Przejdź do głównej zawartości

Szkolenia personalne

Coraz częściej spotkać można ofertę szkoleniową w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Co to takiego i czego tak na takich szkoleniach uczą? W przeciwieństwie do kompetencji twardych, takich jak np. znajomość języka obcego czy języka programowania, kompetencje miękkie są trudne do sprawdzenia i zmierzenia.


Dotyczą one cech psychofizycznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole czy radzenie sobie ze stresem. Z kompetencjami miękkimi każdy człowiek się rodzi, co nie znaczy, że nie można ich ćwiczyć i rozwijać.

W dzisiejszych czasach umiejętności miękkie są ważnym kryterium przy wyborze pracowników. Poza twardymi kwalifikacjami, popartymi dyplomami i certyfikatami to tylko te umiejętności są oceniane w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywiście zależy to miejsca na które aplikujemy.


Podobna tematyka: Szkolenie ze sprzedaży


Zdolności interpersonalne są kluczowe w zawodzie handlowca, ale już w mniejszym stopniu np. dla programisty. Bez względu jednak na profesję, umiejętności miękkie również warto rozwijać.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zatrudniać pracowników

Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i tak określić, czym ta osoba zajmowała się zajmować oraz które są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet bycia pewnych cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.